Dr. Öğr. Üyesi DÖNERCAN DÖNÜK
Birim
:
Eğitim Fakültesi / İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
İŞ Adresi
: Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Çiftlikköy Kampüsü Yenişehir/ Mersin
Telefon
:
+90-324-3610001
Dahili
:
E-MAIL
:
candonuk@mersin.edu.tr
OLUŞTURMA
:
2015-05-26 12:11:49
DÜZENLEME
:
2024-03-05 18:54:05
PUAN
:
14346
YABANCI DİL
:
Researcher ID
Publons ID


Derece Bölüm Üniversite/Kurum Yıl
LİSANS ADANA YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU 1982
LİSANS İNGİLİZCE ANADOLU ÜNİVERSİTESİ 1994
YÜKSEK LİSANS İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI MERSİN ÜNİVERSİTESİ 2001
DOKTORA İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ 2012
Doktora Tezi

1. Bir uzaktan hizmetiçi eğitimi uygulaması: Bağlamsal dilbilgisi öğretiminde öğretmen eğitimi ortamı Danışman: Dr. Yrd. Doç. Dr. CEM CAN, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı, Adana , Türkiye, .

Yüksek Lisans Tezi

1. Eylem anlambilimi üzerine bir çalışma: İngilizce öğrenen Türk öğrencilerinde durum saptaması Danışman: Dr. Yrd.Doç.Dr. YEŞİM AKSAN, Mersin Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dil Bilimi Anabilim Dalı, Mersin, Türkiye, .

Görev Ünvanı Üniversite/Kurum Yıl
ENSTİTÜ KURUL ÜYESİ MERSİN ÜNİVERSİTESİ 2016-07-15 - Devam ediyor
Görev Ünvanı Görev Kurum/Diğer Yıl
BİRİM AKADEMİK TEŞVİK BAŞVURU VE İNCELEME KOMİSYONU ÜYESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ 2020-09-18 - 2022-09-18
BİRİM AKADEMİK TEŞVİK BAŞVURU VE İNCELEME KOMİSYON BAŞKANI EĞİTİM FAKÜLTESİ 2018-09-18 - 2020-09-18
MERKEZ İÇ DANIŞMA KURULU SÜREKLİ EĞİTİM UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2018-03-09 - 2021-01-21
BÖLÜM BAŞKANI BÖLÜM BAŞKANI EĞİTİM FAKÜLTESİ İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ 2016-07-15 - 2019-07-15
Uluslararası - ULAKBİM Tarafından Taranan 0
2019
2. SOFU, H.; DÖNÜK, D. STRATEGIES USED DURING THE ACQUISITION OF NOUN-VERB COLLOCATIONS: SYNTAX-SEMANTICS INTERFACE. INTERNATİONAL JOURNAL OF EURASİA SOCİAL SCİENCES / ULUSLARARASİ AVRASYA SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ, 2019, , -. 0 + 0
2013
1. KUTLU DEMİR, Ö.; DÖNÜK, D. The effects of cartoon software on developing reading skills. GAZİANTEP UNİVERSİTY JOURNAL OF SOCİAL SCİENCES, 2013, , -. 0 + 0
Uluslararası - Uluslararası Diğer Indexlerde Taranan 800
2016
4. Dönük, D. Revisiting Language Learning Through the Self: Discovery Learning in the 21st Century. TURKİSH ONLİNE JOURNAL OF ENGLİSH LANGUAGE TEACHİNG, 2016, 1, 66-74. 200 + 0
Publications_001.pdf

2014
3. Dönük, D.; Tezbaşaran, E. Transfer From L1 to L2: Interlanguage at Work. . ELT RESEARCH JOURNAL, 2014, 2, 3-15. 200 + 0
2. Sendan, F.; Dönük, D. A KEY TO CLASSROOM MANAGEMENT: TEACHER REFLECTION. INTERNATİONAL JOURNAL OF LANGUAGE ACADEMY , 2014, 2, 165-181. 200 + 0
2013
1. Dönük, D.; Kutlu, Ö. Effects of cartoon software on developing reading skills. JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, 2013, 12, 367-373. 200 + 0
Uluslararası - Diğer 200
2023
2. DÖNÜK, D. A Research on Grammar in Educational Materials and the Impact of an E-book in Learning. INTERNATİONAL JOURNAL OF LANGUAGES’ EDUCATİON AND TEACHİNG, 2023, , -. 100 + 0
2018
1. DÖNÜK, D. The Incorporation of Grammar into Young Learner Classes: Focus on Form or Focus on Forms? . ELT RESEARCH JOURNAL, 2018, 7, 24-41. 100 + 0
Uluslararası - Alan endexleri 400
4. DÖNÜK, D. The Incorporation of Grammar into Young Learner Classes: Focus on Form or Focus on Forms? . ELT RESEARCH JOURNAL, 2018, 7, -. 100 + 0
2016
3. DÖNÜK, D. Revisiting Language Learning Through the Self Discovery Learning in the 21st Century. TURKİSH ONLİNE JOURNAL OF ENGLİSH LANGUAGE TEACHİNG, 2016, , -. 100 + 0
2014
2. DÖNÜK, D.; TEZBAŞARAN, E. Transfer from L1 to L2 Interlanguage at work. ELT RESEARCH JOURNAL, 2014, , -. 100 + 0
2005
1. DÖNÜK, D. Additive Enclitic Suffix da in Turkish as a Cohesive Device. ANKARA ÜNİVERSİTESİ DİL DERGİSİ, 2005, , -. 100 + 0
Uluslararası - Art Index (Art Research Database, EBSCO) 100
2018
1. DÖNÜK, D. İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE DRAMA KULLANIMI: İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI İÇİN ÖRNEK BİR DERS TASARIMI (INCORPORATION OF DRAMA INTO ELT METHODOLOGY: A SAMPLE COURSE PROCEDURE FOR INITIAL TEACHER EDUCATION ). IJLA, 2018, , -. 100 + 0
Uluslararası - Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List 400
2024
4. CAN, C.; DÖNÜK, D. ALL ABOUT GRAMMAR TEACHING: FROM THEORY TO PRACTICE. INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE ACADEMY, 2024, , 21-31. 100 + 0
2023
3. DÖNÜK, D. ATTITUDES OF STUDENTS AND CANDIDATE TEACHERS TOWARDS DIGITAL TOOLS FOR GRAMMAR TEACHING AND A VIRTUAL IMPLEMENTATION. INTERNATİONAL JOURNAL OF EURASİAN EDUCATİON AND CULTURE, 2023, , -. 100 + 0
2. DÖNÜK, D.; KUTLU DEMİR, Ö. RECALLING GRAMMAR THROUGH THE CORPUS. INTERNATİONAL JOURNAL OF EDUCATİON TECHNOLOGY AND SCİENTİFİC RESEARCHES, 2023, , -. 100 + 0
1. DÖNÜK, D. REVISITING ELT CANDIDATE TEACHERS'COGNITION OF GRAMMAR.. INTERNATİONAL JOURNAL OF LANGUAGE ACADEMY, 2023, , -. 100 + 0
Ulusal - Diğer 230
2008
3. dönük, d. Additive enclitic suffix -da in Turkish as a cohesive device.. ANKARA ÜNİVERSİTESİ DİL DERGİSİ,, 2008, 130, 54-67. 100 + 0
2. çakır, ö.; aksan, y.; alıcı, d.; dönük, d. İkidilli Yetişkinlerin Sesli Düşünme Yöntemi Kullanılarak Metin İşlemleme Süreçlerinin Belirlenmesi. DİL VE EDEBİYAT DERGİSİ, 2008, 5, 39-79. 65 + 0
1. ÇAKIR, Ö.; AKSAN, S.; ALICI, D.; DÖNÜK, D. İki Dilli Yetişkinlerin Sesli Düşünme Yöntemi Kullanılarak Metin İşlemleme Süreçlerinin Belirlenmesi. MERSİN ÜNİVERSİTESİ DİL VE EDEBİYAT DERGİSİ, 2008, 5, 39-79. 65 + 0
Uluslararası - Kitapta Bölüm Yazma 250
1. Dönük, D. 9th International METU Postgraduate Conference on Linguistics and Language Teaching, ISBN: 978-605-344-388-9, Gazi, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 200, 280 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2016. 250
2. DÖNÜK, D. 7th and 8th International METU Postgraduate Conference on Linguistics and Language Teaching : Selected Papers, ISBN: 978-605-344-056-7, Gazi, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 1, 12 Sayfa, Türkçe, ANKARA, Türkiye, 2013. 0
Uluslararası - Bilimsel Kitap Yazma (Tez Hariç) 250
1. DÖNÜK, D. 7th AND 8th INTERNATIONAL METU POSTGRADUATE CONFERENCE ON LINGUISTICS AND LANGUAGE TEACHING, ISBN: 978-605-344-056-7, Gazi Kitabevi, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 195 Sayfa, İngilizce, ANKARA, Türkiye, 2013. 0
2. DÖNÜK, D. 9th International METU Postgraduate Conference on Linguistics and Language Teaching, ISBN: 978-605-344-388-9, Gazi Kitabevi, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 280 Sayfa, İngilizce, ANKARA, Türkiye, 2013. 0
3. DÖNÜK, D. Türkçe Öğretiminde Güncel Tartışmalar, ISBN: 978-975-482-880-1, Ankara Üniversitesi Basımevi, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 408 Sayfa, İngilizce, ANKARA, Türkiye, 2010. 0
4. ÇEKİCİ, Y. Orhan Özdemir’e Armağan 21. Yüzyılda Üniversitenin Toplumsal İşlevi, ISBN: 978-605-81550-6-0, Akademisyen Kitabevi, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 1000, 245 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2019. 0
Ulusal - Kitapta Bölüm Yazma 0
1. Dönük, D. Türkçe Öğretiminde Güncel Tartışmalar, ISBN: 978-975-482-880-1, Ankara Üniversitesi Basımevi, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 100, 408 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2010. 0
Ulusal - Bilimsel Kitap Yazma (Tez Hariç) 0
1. ÖZDEMİR, V.; DÖNÜK, D. Türkçe Öğretiminde Güncel Tartışmalar, ISBN: 1, Ankara Üniversitesi Yayınevi, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 1 Sayfa, Türkçe, , Türkiye, 2010. 0
2. SOFU, H.; DÖNÜK, D. Türkçe Öğretimi Üzerine Çalışmalar, ISBN: 978-975-441-332-8, Dokuz Eylül Üniversitesi Matbaası, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 420 Sayfa, Türkçe, İZMİR, Türkiye, 2011. 0
Uluslararası - Tam Metin - Sözlü 3000

15. DÖNÜK, D., A Retrospective Research on the Place of Grammar for the Future of Language Education. International Conference: The Future of Education 2023, 2023-06-29, 2023-06-30, FLORANSA, İtalya, . 200

14. Donuk , D., Drama-Linguistics Based Story Narration for Young Learners. FOE 2020, 2020-06-18, 2020-06-19, Floransa , İtalya, 2020. 200

13. DÖNÜK, D., Drama-Linguistics Based Story Narration for Young Learners. Future of Education 2020, 2020-06-18, 2020-06-19, , , . 200

12. Dönük, D., ELT Candidate Teachers’ Cognition of Grammar. Conference Proceedings. The Future of Education, 2016-06-30, 2016-07-01, Floransa, Türkiye, 2016. 200

Scientific_Meetings_001.pdf

11. Dönük, D., A Micro-Teaching Session Procedure in Young Learner Classrooms. International Conference: The Future of Education, 2015-06-10, 2015-06-12, Floransa, İtalya, 2015. 200

10. DÖNÜK, D., A Micro Teaching Session Procedure in Young Learner Classrooms. International Conference: The Future of Education, 2015-06-10, 2015-06-11, FLORANSA, İtalya, . 200

9. Dönük, D., Using Call at Initial Teacher Education for Teaching Young Learners. International Conference: The Future of Education, 2014-06-12, 2014-06-13, Florence, İtalya, 2014. 200

8. Dönük, D., A Binary Model for Future Language Learning through ICT. International Conference: The Future of Education, 2012-06-07, 2012-06-08, Floransa, İtalya, 2012. 200

7. Dönük, D., Is excellence achieved through practice?: Teacher cognition and language testing. EQUALS International Conference and AGM, 2011-04-07, 2011-04-09, Prag, Çek Cumhuriyeti, 2011. 200

6. Dönük, D., A distance educational tool for INSET: Moodle. Proceedings of 3rd ICT for Language Learning International Conference, 2010-11-11, 2010-11-12, floransa, İtalya, 2010. 200

5. Dönük, D.; Özkan, M., Testing oral proficiency through ICT: Game modules and Google Talk.. IODL & ICEM, International Conference and Media Days , 2010-10-06, 2010-10-08, Eskişehir, Türkiye, 2010. 200

4. Sofu, H.; Dönük, D., Türkçe biçimbilimsel-sözdizimsel yapıların edinimi: Sözdizimi ve anlambilim arayüzü. 3.Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, 2010-07-01, 2011-07-03, İzmir, Türkiye, 2010. 200

3. Dönük, D.; Özkan, M., Testing language through ICT game modules. Proceedings of 6th International ELT Research Conference: Currents Trends in SLA Research and Language Teaching , 2010-05-14, 2010-05-16, İzmir, Türkiye, 2010. 200

2. Dönük, D.; Kutlu, Ö.; Özölmez, S., Convert blogging to glogging.. 10th International Education Technology and Conference, 2010-04-26, 2010-04-28, istanbul, Türkiye, 2010. 200

1. Dönük, D.; Özdemir, V., Spots, camera, action! Learner on the stage for evaluation.. IATEFL TEA SIG Recent Approaches to Teaching and Assessing Speaking , 2009-10-23, 2009-10-24, Famagusta, Kıbrıs Rum Kesimi, 2009. 200

Uluslararası - Tam Metin - Poster 100

1. Dönük, D.; Kutlu, Ö.; Özölmez, S., A breakthrough in language teaching. 6 th International ELT Research Conference: Currents Trends in SLA Research and Language Teaching, 2010-05-14, 2010-05-16, İzmir, Türkiye, 2010. 100

Uluslararası - Özet - Sözlü 1900

19. DÖNÜK, D., A Retrospective Research on the Place of Grammar for the Future of Language Education . Future of Education 2022, 2022-06-30, , , İtalya, . 100

18. DÖNÜK, D., A Futuristic Research on the Teacher Cognition in Language Testing. Future of Education 2021, 2021-07-01, , , İtalya, . 100

17. DÖNÜK, D., A FLIPPED CLASSROOM APPLICATION FOR INITIAL TEACHER EDUCATION . International Conference: The Future of Education 2024, 2024-06-19, 2024-06-21, FLORANSA, İtalya, . 100

16. DÖNÜK, D., Incorporation of drama into literature in young learner classes. International Conference: The Future of Education 2022, 2022-06-30, 2022-07-01, FLORANSA, İtalya, . 100

15. Donuk, D., Using Digital Children’s Literature in Young Learner Classrooms. FOE 2019, 2019-06-27, 2019-06-28, Floransa, İtalya, 2019. 100

14. DÖNÜK, D., MADALYONUN DİĞER YÜZÜ: İNGİLİZCE METİNLER TAM OLARAK ANLAŞILABİLİYOR MU?. 2 nd INTERNATIONAL SYMPOSIUM OF EDUCATION AND VALUES, 2018-10-17, 2018-10-20, ANTALYA, Türkiye, . 100

13. Dönük, D., Using Children’s Literature for the Acquisition of Lexico-Grammar In Young Learner Classrooms. International Conference: The Future of Education, 2018-06-28, 2018-07-29, Floransa, İtalya, 2018. 100

12. DÖNÜK, D., Using Children’s Literature for the Acquisition of Lexico-Grammar In Young Learner Classrooms.. International Conference: The Future ofEducation, 2018, 2018-06-28, 2018-07-29, , , . 100

11. Dönük, D., GRAMMAR, GRAMMAR WHERE HAVE YOU BEEN?. EJER 2018, 2018-05-02, 2018-05-05, Antalya, Türkiye, 2018. 100

10. DÖNÜK, D., GRAMMAR, GRAMMAR WHERE HAVE YOU BEEN?. EJER 2018, 2018-05-02, 2018-05-05, , , . 100

9. ÖZDEMİR, V.; DÖNÜK, D., The Impressions of English Language Teacher Candidates on the Current Teaching Practice. CUELT 2018, 2018-04-05, 2018-04-07, , , . 100

8. Dönük, D., Leaping Backward to Critical Thinking: Authentic Material Design for Young Learners . CUELT 2018, 2018-04-05, 2018-04-07, Adana, Türkiye, 2018. 100

7. Ozdemir, V.; Donuk, D., The Impressions of English Language Teacher Candidates on the Current Teaching Practice . CUELT 2018, 2018-04-05, 2018-04-07, Adana, Türkiye, 2018. 100

6. DÖNÜK, D., Leaping Backward to Critical Thinking: Authentic Material Design for Young Learners. CUELT 2018, 2018-04-05, 2018-05-07, , , . 100

5. DÖNÜK, D., The Use of Drama in Language Teaching. 3rd CUELT Conference, 2017-04-20, 2017-04-21, , , . 100

4. Dönük, D., The Use of Drama in Language Teaching. 3rd CUELT Conference, 2017-04-20, 2017-04-21, Adana, Türkiye, 2017. 100

3. Dönük, D., Revisiting language learning through the self: discovery learning in the 21st century. SILL Conference, 2015-09-17, 2015-09-19, Mersin, Türkiye, 2015. 100

2. Dönük, D., Grammar Incorporation into Young Learner Classes: Focus-on-Form or Focus-On-Forms?. 12th METU ELT Convention, 2015-05-25, 2015-05-26, Ankara, Türkiye, 2015. 100

1. Dönük, D., A Cross-Linguistic Approach to Eradicate Interlanguage Errors. ICFSLA 2014, 2014-05-22, 2014-05-24, Szczyrk, Polonya, 2014. 100

Ulusal - Tam Metin - Sözlü 200

2. Dönük, D.; Özdemir, V., Sözlü iletişim becerileri dersi uygulamalarında yeni bir model: etkinlik ve içerik tabanlı, teknoloji destekli öğretimi. Muğla Üniversitesi Yabancı Dil Bölümleri ve Yüksekokullarının Yabancı Dil Öğretimindeki Sorunları Kurultayı , 2008-05-07, 2008-05-09, Muğla, Türkiye, 2008. 100

1. Dönük, D., Anlambilim sözdizimi arayüzü ve okuma becerileri dersi uygulamaları. Türkiye’de Yabancı Dil Eğitimi Ulusal Kongresi Bildiri Kitabı, 2007-11-22, 2007-11-23, Ankara, Türkiye, 2008. 100

Ulusal - Özet - Sözlü 50

1. Dönük, D.; Çakmak, F., Birleşik eylemler sözlükçesi: Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde hızlı başvuru. XXII. Ulusal Dilbilim Kurultayı , 2008-05-08, 2008-05-09, Van, Türkiye, 2008. 50

Yönetilen Yüksek Lisans Tezleri 400

2. HELEN ÖZBAŞOĞLU, ÖZEL AMAÇLI İNGİLİZCE ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERİN YABANCI DİL KAYGILARI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 200

1. DİLEK - TONGA, ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İNGİLİZCE OKUMA BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE EDEBİYAT GRUPLARI YÖNTEMİNİN ETKİSİ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 200

Uluslararası 0
1. FILODIRITTO EDITORE, THE FUTURE OF EDUCATION , EDITOR, 2020-10-30 - Devam ediyor. 0
2. MDPI/ INFORMATION, THE FUTURE OF EDUCATION—FOE 2020 SPECIAL ISSUE , KONUK EDITOR, E-ISSN : 2078-2489, 2020-06-19 - 2020-10-30. 0
Uluslararası Dergi [Yıl, Adet] 16
1. INTERNATIONAL CONFERENCE: THE FUTURE OF EDUCATION , [ 2014 : 1 ] . 0
2. CUELT CONFERENCE , [ 2016 : 1 ] [ 2017 : 1 ] [ 0 : 0 ] . 8
3. IJLA , [ 2017 : 1 ] . 4
4. INNOVATION IN LANGUAGE LEARNING INTERNATIONAL CONFERENCE , [ 2018 : 1 ] . 0
5. INTERNATIONAL JOURNAL OF EURASIAN EDUCATION AND CULTURE , [ 2018 : 1 ] . 0
6. SPECIAL ISSUE "THE FUTURE OF EDUCATION—FOE 2020" , [ 2020 : 2 ] . 0
7. ULUSLARARASI AVRASYA SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ , [ 2015 : 1 ] . 4