Derece | Bölüm | Üniversite/Kurum | Yıl |
LİSANS | ADANA YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU | 1982 | |
LİSANS | İNGİLİZCE | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | 1994 |
YÜKSEK LİSANS | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | 2001 |
DOKTORA | İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ | ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ | 2012 |
1. Bir uzaktan hizmetiçi eğitimi uygulaması: Bağlamsal dilbilgisi öğretiminde öğretmen eğitimi ortamı Danışman: Dr. Yrd. Doç. Dr. CEM CAN, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı, Adana , Türkiye, .
1. Eylem anlambilimi üzerine bir çalışma: İngilizce öğrenen Türk öğrencilerinde durum saptaması Danışman: Dr. Yrd.Doç.Dr. YEŞİM AKSAN, Mersin Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dil Bilimi Anabilim Dalı, Mersin, Türkiye, .
Görev Ünvanı | Üniversite/Kurum | Yıl |
ENSTİTÜ KURUL ÜYESİ | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | 2016-07-15 - Devam ediyor |
Görev Ünvanı | Görev | Kurum/Diğer | Yıl |
BİRİM AKADEMİK TEŞVİK BAŞVURU VE İNCELEME KOMİSYONU ÜYESİ | EĞİTİM FAKÜLTESİ | 2020-09-18 - 2022-09-18 | |
BİRİM AKADEMİK TEŞVİK BAŞVURU VE İNCELEME KOMİSYON BAŞKANI | EĞİTİM FAKÜLTESİ | 2018-09-18 - 2020-09-18 | |
MERKEZ İÇ DANIŞMA KURULU | SÜREKLİ EĞİTİM UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ | 2018-03-09 - 2021-01-21 | |
BÖLÜM BAŞKANI | BÖLÜM BAŞKANI | EĞİTİM FAKÜLTESİ İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ | 2016-07-15 - 2019-07-15 |
2019
2. SOFU, H.; DÖNÜK, D. STRATEGIES USED DURING THE ACQUISITION OF NOUN-VERB COLLOCATIONS: SYNTAX-SEMANTICS INTERFACE. INTERNATİONAL JOURNAL OF EURASİA SOCİAL SCİENCES / ULUSLARARASİ AVRASYA SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ, 2019, , -. 0 + 0
2013
1. KUTLU DEMİR, Ö.; DÖNÜK, D. The effects of cartoon software on developing reading skills. GAZİANTEP UNİVERSİTY JOURNAL OF SOCİAL SCİENCES, 2013, , -. 0 + 0
2016
4. Dönük, D. Revisiting Language Learning Through the Self: Discovery Learning in the 21st Century. TURKİSH ONLİNE JOURNAL OF ENGLİSH LANGUAGE TEACHİNG, 2016, 1, 66-74. 200 + 0Publications_001.pdf
2014
3. Dönük, D.; Tezbaşaran, E. Transfer From L1 to L2: Interlanguage at Work. . ELT RESEARCH JOURNAL, 2014, 2, 3-15. 200 + 0
2. Sendan, F.; Dönük, D. A KEY TO CLASSROOM MANAGEMENT: TEACHER REFLECTION. INTERNATİONAL JOURNAL OF LANGUAGE ACADEMY , 2014, 2, 165-181. 200 + 0
2013
1. Dönük, D.; Kutlu, Ö. Effects of cartoon software on developing reading skills. JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, 2013, 12, 367-373. 200 + 0
2023
2. DÖNÜK, D. A Research on Grammar in Educational Materials and the Impact of an E-book in Learning. INTERNATİONAL JOURNAL OF LANGUAGES’ EDUCATİON AND TEACHİNG, 2023, , -. 100 + 0
2018
1. DÖNÜK, D. The Incorporation of Grammar into Young Learner Classes: Focus on Form or Focus on Forms? . ELT RESEARCH JOURNAL, 2018, 7, 24-41. 100 + 0
4. DÖNÜK, D. The Incorporation of Grammar into Young Learner Classes: Focus on Form or Focus on Forms? . ELT RESEARCH JOURNAL, 2018, 7, -. 100 + 0
2016
3. DÖNÜK, D. Revisiting Language Learning Through the Self Discovery Learning in the 21st Century. TURKİSH ONLİNE JOURNAL OF ENGLİSH LANGUAGE TEACHİNG, 2016, , -. 100 + 0
2014
2. DÖNÜK, D.; TEZBAŞARAN, E. Transfer from L1 to L2 Interlanguage at work. ELT RESEARCH JOURNAL, 2014, , -. 100 + 0
2005
1. DÖNÜK, D. Additive Enclitic Suffix da in Turkish as a Cohesive Device. ANKARA ÜNİVERSİTESİ DİL DERGİSİ, 2005, , -. 100 + 0
2018
1. DÖNÜK, D. İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE DRAMA KULLANIMI: İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI İÇİN ÖRNEK BİR DERS TASARIMI (INCORPORATION OF DRAMA INTO ELT METHODOLOGY: A SAMPLE COURSE PROCEDURE FOR INITIAL TEACHER EDUCATION ). IJLA, 2018, , -. 100 + 0
2024
4. CAN, C.; DÖNÜK, D. ALL ABOUT GRAMMAR TEACHING: FROM THEORY TO PRACTICE. INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE ACADEMY, 2024, , 21-31. 100 + 0
2023
3. DÖNÜK, D. ATTITUDES OF STUDENTS AND CANDIDATE TEACHERS TOWARDS DIGITAL TOOLS FOR GRAMMAR TEACHING AND A VIRTUAL IMPLEMENTATION. INTERNATİONAL JOURNAL OF EURASİAN EDUCATİON AND CULTURE, 2023, , -. 100 + 0
2. DÖNÜK, D.; KUTLU DEMİR, Ö. RECALLING GRAMMAR THROUGH THE CORPUS. INTERNATİONAL JOURNAL OF EDUCATİON TECHNOLOGY AND SCİENTİFİC RESEARCHES, 2023, , -. 100 + 0
1. DÖNÜK, D. REVISITING ELT CANDIDATE TEACHERS'COGNITION OF GRAMMAR.. INTERNATİONAL JOURNAL OF LANGUAGE ACADEMY, 2023, , -. 100 + 0
2008
3. dönük, d. Additive enclitic suffix -da in Turkish as a cohesive device.. ANKARA ÜNİVERSİTESİ DİL DERGİSİ,, 2008, 130, 54-67. 100 + 0
2. çakır, ö.; aksan, y.; alıcı, d.; dönük, d. İkidilli Yetişkinlerin Sesli Düşünme Yöntemi Kullanılarak Metin İşlemleme Süreçlerinin Belirlenmesi. DİL VE EDEBİYAT DERGİSİ, 2008, 5, 39-79. 65 + 0
1. ÇAKIR, Ö.; AKSAN, S.; ALICI, D.; DÖNÜK, D. İki Dilli Yetişkinlerin Sesli Düşünme Yöntemi Kullanılarak Metin İşlemleme Süreçlerinin Belirlenmesi. MERSİN ÜNİVERSİTESİ DİL VE EDEBİYAT DERGİSİ, 2008, 5, 39-79. 65 + 0
1. Dönük, D. 9th International METU Postgraduate Conference on Linguistics and Language Teaching, ISBN: 978-605-344-388-9, Gazi, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 200, 280 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2016. 250
2. DÖNÜK, D. 7th and 8th International METU Postgraduate Conference on Linguistics and Language Teaching : Selected Papers, ISBN: 978-605-344-056-7, Gazi, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 1, 12 Sayfa, Türkçe, ANKARA, Türkiye, 2013. 0
1. DÖNÜK, D. 7th AND 8th INTERNATIONAL METU POSTGRADUATE CONFERENCE ON LINGUISTICS AND LANGUAGE TEACHING, ISBN: 978-605-344-056-7, Gazi Kitabevi, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 195 Sayfa, İngilizce, ANKARA, Türkiye, 2013. 0
2. DÖNÜK, D. 9th International METU Postgraduate Conference on Linguistics and Language Teaching, ISBN: 978-605-344-388-9, Gazi Kitabevi, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 280 Sayfa, İngilizce, ANKARA, Türkiye, 2013. 0
3. DÖNÜK, D. Türkçe Öğretiminde Güncel Tartışmalar, ISBN: 978-975-482-880-1, Ankara Üniversitesi Basımevi, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 408 Sayfa, İngilizce, ANKARA, Türkiye, 2010. 0
4. ÇEKİCİ, Y. Orhan Özdemir’e Armağan 21. Yüzyılda Üniversitenin Toplumsal İşlevi, ISBN: 978-605-81550-6-0, Akademisyen Kitabevi, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 1000, 245 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2019. 0
1. Dönük, D. Türkçe Öğretiminde Güncel Tartışmalar, ISBN: 978-975-482-880-1, Ankara Üniversitesi Basımevi, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 100, 408 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2010. 0
1. ÖZDEMİR, V.; DÖNÜK, D. Türkçe Öğretiminde Güncel Tartışmalar, ISBN: 1, Ankara Üniversitesi Yayınevi, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 1 Sayfa, Türkçe, , Türkiye, 2010. 0
2. SOFU, H.; DÖNÜK, D. Türkçe Öğretimi Üzerine Çalışmalar, ISBN: 978-975-441-332-8, Dokuz Eylül Üniversitesi Matbaası, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 420 Sayfa, Türkçe, İZMİR, Türkiye, 2011. 0
15. DÖNÜK, D., A Retrospective Research on the Place of Grammar for the Future of Language Education. International Conference: The Future of Education 2023, 2023-06-29, 2023-06-30, FLORANSA, İtalya, . 200
14. Donuk , D., Drama-Linguistics Based Story Narration for Young Learners. FOE 2020, 2020-06-18, 2020-06-19, Floransa , İtalya, 2020. 200
13. DÖNÜK, D., Drama-Linguistics Based Story Narration for Young Learners. Future of Education 2020, 2020-06-18, 2020-06-19, , , . 200
12. Dönük, D., ELT Candidate Teachers’ Cognition of Grammar. Conference Proceedings. The Future of Education, 2016-06-30, 2016-07-01, Floransa, Türkiye, 2016. 200
Scientific_Meetings_001.pdf
11. Dönük, D., A Micro-Teaching Session Procedure in Young Learner Classrooms. International Conference: The Future of Education, 2015-06-10, 2015-06-12, Floransa, İtalya, 2015. 200
10. DÖNÜK, D., A Micro Teaching Session Procedure in Young Learner Classrooms. International Conference: The Future of Education, 2015-06-10, 2015-06-11, FLORANSA, İtalya, . 200
9. Dönük, D., Using Call at Initial Teacher Education for Teaching Young Learners. International Conference: The Future of Education, 2014-06-12, 2014-06-13, Florence, İtalya, 2014. 200
8. Dönük, D., A Binary Model for Future Language Learning through ICT. International Conference: The Future of Education, 2012-06-07, 2012-06-08, Floransa, İtalya, 2012. 200
7. Dönük, D., Is excellence achieved through practice?: Teacher cognition and language testing. EQUALS International Conference and AGM, 2011-04-07, 2011-04-09, Prag, Çek Cumhuriyeti, 2011. 200
6. Dönük, D., A distance educational tool for INSET: Moodle. Proceedings of 3rd ICT for Language Learning International Conference, 2010-11-11, 2010-11-12, floransa, İtalya, 2010. 200
5. Dönük, D.; Özkan, M., Testing oral proficiency through ICT: Game modules and Google Talk.. IODL & ICEM, International Conference and Media Days , 2010-10-06, 2010-10-08, Eskişehir, Türkiye, 2010. 200
4. Sofu, H.; Dönük, D., Türkçe biçimbilimsel-sözdizimsel yapıların edinimi: Sözdizimi ve anlambilim arayüzü. 3.Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, 2010-07-01, 2011-07-03, İzmir, Türkiye, 2010. 200
3. Dönük, D.; Özkan, M., Testing language through ICT game modules. Proceedings of 6th International ELT Research Conference: Currents Trends in SLA Research and Language Teaching , 2010-05-14, 2010-05-16, İzmir, Türkiye, 2010. 200
2. Dönük, D.; Kutlu, Ö.; Özölmez, S., Convert blogging to glogging.. 10th International Education Technology and Conference, 2010-04-26, 2010-04-28, istanbul, Türkiye, 2010. 200
1. Dönük, D.; Özdemir, V., Spots, camera, action! Learner on the stage for evaluation.. IATEFL TEA SIG Recent Approaches to Teaching and Assessing Speaking , 2009-10-23, 2009-10-24, Famagusta, Kıbrıs Rum Kesimi, 2009. 200
1. Dönük, D.; Kutlu, Ö.; Özölmez, S., A breakthrough in language teaching. 6 th International ELT Research Conference: Currents Trends in SLA Research and Language Teaching, 2010-05-14, 2010-05-16, İzmir, Türkiye, 2010. 100
19. DÖNÜK, D., A Retrospective Research on the Place of Grammar for the Future of Language Education . Future of Education 2022, 2022-06-30, , , İtalya, . 100
18. DÖNÜK, D., A Futuristic Research on the Teacher Cognition in Language Testing. Future of Education 2021, 2021-07-01, , , İtalya, . 100
17. DÖNÜK, D., A FLIPPED CLASSROOM APPLICATION FOR INITIAL TEACHER EDUCATION . International Conference: The Future of Education 2024, 2024-06-19, 2024-06-21, FLORANSA, İtalya, . 100
16. DÖNÜK, D., Incorporation of drama into literature in young learner classes. International Conference: The Future of Education 2022, 2022-06-30, 2022-07-01, FLORANSA, İtalya, . 100
15. Donuk, D., Using Digital Children’s Literature in Young Learner Classrooms. FOE 2019, 2019-06-27, 2019-06-28, Floransa, İtalya, 2019. 100
14. DÖNÜK, D., MADALYONUN DİĞER YÜZÜ: İNGİLİZCE METİNLER TAM OLARAK ANLAŞILABİLİYOR MU?. 2 nd INTERNATIONAL SYMPOSIUM OF EDUCATION AND VALUES, 2018-10-17, 2018-10-20, ANTALYA, Türkiye, . 100
13. Dönük, D., Using Children’s Literature for the Acquisition of Lexico-Grammar In Young Learner Classrooms. International Conference: The Future of Education, 2018-06-28, 2018-07-29, Floransa, İtalya, 2018. 100
12. DÖNÜK, D., Using Children’s Literature for the Acquisition of Lexico-Grammar In Young Learner Classrooms.. International Conference: The Future ofEducation, 2018, 2018-06-28, 2018-07-29, , , . 100
11. Dönük, D., GRAMMAR, GRAMMAR WHERE HAVE YOU BEEN?. EJER 2018, 2018-05-02, 2018-05-05, Antalya, Türkiye, 2018. 100
10. DÖNÜK, D., GRAMMAR, GRAMMAR WHERE HAVE YOU BEEN?. EJER 2018, 2018-05-02, 2018-05-05, , , . 100
9. ÖZDEMİR, V.; DÖNÜK, D., The Impressions of English Language Teacher Candidates on the Current Teaching Practice. CUELT 2018, 2018-04-05, 2018-04-07, , , . 100
8. Dönük, D., Leaping Backward to Critical Thinking: Authentic Material Design for Young Learners . CUELT 2018, 2018-04-05, 2018-04-07, Adana, Türkiye, 2018. 100
7. Ozdemir, V.; Donuk, D., The Impressions of English Language Teacher Candidates on the Current Teaching Practice . CUELT 2018, 2018-04-05, 2018-04-07, Adana, Türkiye, 2018. 100
6. DÖNÜK, D., Leaping Backward to Critical Thinking: Authentic Material Design for Young Learners. CUELT 2018, 2018-04-05, 2018-05-07, , , . 100
5. DÖNÜK, D., The Use of Drama in Language Teaching. 3rd CUELT Conference, 2017-04-20, 2017-04-21, , , . 100
4. Dönük, D., The Use of Drama in Language Teaching. 3rd CUELT Conference, 2017-04-20, 2017-04-21, Adana, Türkiye, 2017. 100
3. Dönük, D., Revisiting language learning through the self: discovery learning in the 21st century. SILL Conference, 2015-09-17, 2015-09-19, Mersin, Türkiye, 2015. 100
2. Dönük, D., Grammar Incorporation into Young Learner Classes: Focus-on-Form or Focus-On-Forms?. 12th METU ELT Convention, 2015-05-25, 2015-05-26, Ankara, Türkiye, 2015. 100
1. Dönük, D., A Cross-Linguistic Approach to Eradicate Interlanguage Errors. ICFSLA 2014, 2014-05-22, 2014-05-24, Szczyrk, Polonya, 2014. 100
2. Dönük, D.; Özdemir, V., Sözlü iletişim becerileri dersi uygulamalarında yeni bir model: etkinlik ve içerik tabanlı, teknoloji destekli öğretimi. Muğla Üniversitesi Yabancı Dil Bölümleri ve Yüksekokullarının Yabancı Dil Öğretimindeki Sorunları Kurultayı , 2008-05-07, 2008-05-09, Muğla, Türkiye, 2008. 100
1. Dönük, D., Anlambilim sözdizimi arayüzü ve okuma becerileri dersi uygulamaları. Türkiye’de Yabancı Dil Eğitimi Ulusal Kongresi Bildiri Kitabı, 2007-11-22, 2007-11-23, Ankara, Türkiye, 2008. 100
1. Dönük, D.; Çakmak, F., Birleşik eylemler sözlükçesi: Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde hızlı başvuru. XXII. Ulusal Dilbilim Kurultayı , 2008-05-08, 2008-05-09, Van, Türkiye, 2008. 50
2. HELEN ÖZBAŞOĞLU, ÖZEL AMAÇLI İNGİLİZCE ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERİN YABANCI DİL KAYGILARI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 200
1. DİLEK - TONGA, ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İNGİLİZCE OKUMA BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE EDEBİYAT GRUPLARI YÖNTEMİNİN ETKİSİ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 200
1. FILODIRITTO EDITORE, THE FUTURE OF EDUCATION , EDITOR, 2020-10-30 - Devam ediyor. 0
2. MDPI/ INFORMATION, THE FUTURE OF EDUCATION—FOE 2020 SPECIAL ISSUE , KONUK EDITOR, E-ISSN : 2078-2489, 2020-06-19 - 2020-10-30. 0
1. INTERNATIONAL CONFERENCE: THE FUTURE OF EDUCATION , [ 2014 : 1 ] . 0
2. CUELT CONFERENCE , [ 2016 : 1 ] [ 2017 : 1 ] [ 0 : 0 ] . 8
3. IJLA , [ 2017 : 1 ] . 4
4. INNOVATION IN LANGUAGE LEARNING INTERNATIONAL CONFERENCE , [ 2018 : 1 ] . 0
5. INTERNATIONAL JOURNAL OF EURASIAN EDUCATION AND CULTURE , [ 2018 : 1 ] . 0
6. SPECIAL ISSUE "THE FUTURE OF EDUCATION—FOE 2020" , [ 2020 : 2 ] . 0
7. ULUSLARARASI AVRASYA SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ , [ 2015 : 1 ] . 4